top of page

San Andrés i Providencia (Colòmbia)

Portava molts dies pensant en el Carib i les famoses platges de sorra blanca d'aigua cristal·lina. Colòmbia a part de la costa atlàntica del nord, té 3 illes distants del continent, just davant de Nicaragua (150km). No son gaire conegudes mundialment i normalment els turistes estrangers que visiten Colòmbia no disposen de suficient temps de anar-hi. Malgrat tot, si que es bastant concorreguda per turistes colombians, i més perquè el billeta d'avió es molt assequible amb Viva Colombià. Jo ara que visc a Medellín, he tingut la possibilitat d'anar-hi, així que motxilla a la esquena!


La illa principal es San Andrés, son uns 90km2 de terreny i al voltant hi ha diversos "Cayos" (illes petites) amb unes aigües d'un color espectacular. L'ambient que es respira a San Andrés, es una mescla... Hi ha zones molt tranquil·les i hi ha d'altres de turisme intensiu i de compres que fa que perdi una mica l'encant.




La illa de Providència i la contigua Santa Catalina son tot el contrari. Quan vaig arribar al hotel, vaig preguntar on estava el poble i em van dir que ja hi estava!!! Es a dir que son quatre cases comptades... Es respira tranquil·litat i un ambient de relaxa que no te res a veure a la illa de San Andrés.



La gent i la cultura illenca no tenen res a veure amb Colòmbia...La població, sobretot a Providència, tenen un llenguatge propi i a vegades els hi costa parla Espanyol. El Crioll, es un idioma només parlat que recorda l'anglès.


Les illes tenen molta història. Primer van ser conquerides per Holanda, després per Anglesos i degut a la seva situació marítima estratègica, va ser un bon amagatall pels Pirates que robaven al vaixells espanyols quan tornaven plens d'or de les Amèriques. De fet, el famós pirata Henry Morgan es va establir a Providència i encara diuen que hi ha tresors amagats....


Segons el que siguin els teus interessos, has d'anar a una illa o a una altre.... Jo vaig estar dos dies a Providència i 1,5dies a San Andrés. La veritat es que va faltar temps, però ara que ho tinc aprop hi tornaré.



ACTIVITATS A SAN ANDRÉS


- Haynes Cay o Acuario: És el destí més popular. Es tracta de una illeta on el mar té uns colors espectaculars i una sorra blanca que fa que l'aigua sigui totalment Cristallina. Està bastant massificat però si et quedes fins última hora esta bé. Des de la Marina de San Andrés hi ha constants barques que per 15.000COP et porten i et recullen a la hora que estableixis. Allà et trobaràs rodejat de gent, xiringuitos i gent fent snorkel per veure els peixos... Aquests els alimenten i estan tant acostumats a les persones que no s'espanten. Realment es un Aquari... ojalà no fos un com un zoo ja que el paisatge es realment espectacular.Per la tarda, hi ha tours que organitzen veure les Manta Ralla.. un altre Zoo... Es veu que les pots agafar hi tot. No hi estic massa d'acord.





- Jonhy Cay: També es una altre illeta davant la platja principal de San Andrés que es molt concorreguda... de fet hi ha tours que et porten juntament amb l'Acuari. Jo no hi vaig poder anar ja que hi havia mala mar i prohibeixen la entrada.


- Cayo Bolívar: Me l'han recomanada i la meva intenció era anar allà en comptes de l'Acuari. Aquesta illa esta és lluny i necessites tot el dia. Les barques surten al matí i et tornen per la tarda... Novament, va ser impossible ja que la mala mar i la "Brisa" que ells diuen feien impossible anar-hi. A més a més, es veu que estan reformant la infraestructura. La quantitat de deixalles i restes del Xiringuito i turistes ha fet que la Governació prohibeixi l'accés fins que no ho tinguin ben condicionat... Crec que es l'excusa per fer un Tipo Acuario...llàstima.


- Volta a la Illa: : Es lloguen motos i també carros de Golf per el qual es molt senzill anar a les altres platges com la de San Luis o La Piscinita que son menys concorregudes que la Principal de la ciutat de San Andrés. També durant la volta, pots fer una parada al HOYO SOPLADOR que es un forat a la roca que quan les onades glopegen la costa... aquesta circula per una canalització fins que surt en forma de Columna pel forat... La veritat es curiós! però dependrà molt de la mar que tinguis aquell dia... Jo vaig tenir sort.


- San Andrés:Les platges principals estan molt massificades però hi ha un passeig agradable per passejar. Al costat està la zona comercial plena de botigues d'alcohol, perfumeries, tecnologia... En aquesta illa no es paguen impostos així que molta gent aprofita el viatge per fer compres.



ACTIVITATS A PROVIDENCIA


- Cayo Cangrejo: Sí o sí s'hi ha d'anar. Es increïble! Es una illeta rocosa al mig de l'arrecife.. Els colors de l'aigua son espectacular, diuen que 7 colors... No hi ha gaires peixos la veritat, així que no es el lloc més adequat per snorkel. si puges a la cima de la illa ,tens unes vistes panoràmiques com ningun altre lloc. Per arribar-hi hi ha tours o barques particulars que t'hi porten (40.000 COP) i et venen a buscar. A mi m'hi van portar des del poble, però un cop allà vaig conèixer un grupet que feien tota la volta a la illa parant als millors llocs per fer snorkel... així que vaig ajuntar-m'hi.


A Cayo cangrejo no hi ha platjeta sinó que un petit embarcadero on pots prendre el sol i de tant en tant fer un bany. No hi ha restaurants, però si que hi ha la possibilitat de comprar begudes. Es un lloc molt recomanable per les grans vistes.

- Volta a la illa: Al apuntar-me amb aquest grup per tal de que ens sortís més econòmic, vaig poder anar a fer snorkel a Cayo Tres Hermanos, a la Platja de Manzanillo, Bahía Suroeste i Platja de Agua Dulce. Jo no vaig anar però també al grup els van portar als Cayos de Santa Catalina... es a dir molt complert!.


- Platges: Hi ha varies platges... totes tranquil·les!! La que més em va agradar es la Platja de Manzanillo... hi alguns bar-restaurants amb musica Reggea, pots contemplar una platja amb palmeres de cocos i banyar-te en aigües caribenyes. Durant la nit també hi ha ambient de música.La segona platja es la de Suroeste... allà també hi ha restaurants i hotels, tot i que es manté prou verge. Per altra banda, la platja mes coneguda i que hi ha més hotels es Agua Dulce. Es la que menys em va agradar però igualment no te res a veure amb la sobreexplotació de San Andrés.


- El Pico: Hi ha tours per anar al Pico. Providència es muntanyosa contràriament a San Andrés. Es veu que hi ha unes vistes de 360° molt maques però a mi no em va donar temps. Una altra alternativa es anar amb Kayak per la Laguna propera.


- Submarinisme: Si vas a Providència o San Andrés has de fer submarinisme... la visibilitat i la quantitat de peixos i taurons ho mereixen! A Providència hi ha tres centres a Bahía Agua Dulce. El més conegut es Felipe Diving però es veu que alimenta els taurons amb la qual cosa en veuràs molts però crec que es una mica Fals. Per contra Sonny's Dive Shop son molt professionals, mantenen els arrecifes i et porten a llocs on també veuràs taurons. Jo vaig tenir sort i en vam veure bastants i s'apropaven molt... però molt!! sort que aquests no fan res i feien 2m màxim.



COSTOS PER 5 NITS I 4 DIES


Avió Medellín-San Andrés (VivaColombia) 160.000 COP 46,76 Eur

Avionet S. Andrés-Providencia (SEARCA) 421.600 COP 109,36 Eur

Entrada Turisme S. Andrés 52.800 COP 13,89 Eur


Transport (taxi, mototaxi, bus) 54.000 COP 14,21 Eur

Alimentació 127.000 COP 33,42 Eur

Hostal Bugry Beach (st. Andrés 2 nits) 110.000 COP 14,47 Eur

Hotel Old Providence (2 nits) 160.000 COP 21,05 Eur

Altres 32.000 COP 8,42 Eur


Barco al Acuario (S. Andrés) 20.000 COP 5,26 Eur

Submarinisme (Providencia) 190.000 COP 50,00 Eur

Barco a Cayo Cangrejo (Providencia) 30.000 COP 7,89 Eur

Tour Snorkel (Providencia) 50.000 COP 13,16 Eur

entrada Cayo Cangrejo (Providencia) 9.500 COP 2,50 Eur

Volta Illa (San Andrés) 20.000 COP 5,26 Eur


TOTAL............................................................................1.436.900 COP 381,20 Eur









Post destacat
Posts recents
Post per dates
Busqueda per Tags
No hay tags aún.
bottom of page