top of page

Koh Tao, Tailàndia

Koh Tao que vol dir "illa Tortuga", és una de les més populars de Tailàndia i sud est asiàtic. Tot està preparat pel turisme i poca vida autèntica hi trobaràs. Per sort, a la època que hi vaig anar no hi havia gaire gent. Jo em vaig instal·lar a la platja de Chalok Baan Kao, que m'havien recomanat i era més tranquil·la que la illa principal.



Per arribar-hi, pots anar caminant, són uns 30 minuts amb la motxilla, però si vols anar més ràpid, només desembarcar a la illa, veuràs que hi ha taxis col·lectius (cobren uns 60BHT per persona... negociant es clar).


Pel que fa a PLATGES I EXCURSIONS hi ha moltes opcions. Per exemple:


-Mae Haad Beach i Sairee Beach: Són les platges més grans de la illa. Aquí és on el Ferry desembarca i on la majoria de turistes s'instal·len per dormir. Els hotels normalment estan arran de platja, té el seu encant però hi ha altres zones molt millors. Amb un grup que vaig conèixer hi vem anar un dia a sopar i a veure l'ambient nocturn.


-Chalok Baan Kao: Platja sud on vaig estar allotjat. És una zona més tranquil·la i la platja té bastant més encant. Al voltant pots anar a peu a diferents platges bastant maques.


-Banana Rock: Es pot anar amb moto i també a peu. Tot i que la opció d'anar a peu no està habilitada és una excursió maca. Val la pena arribar aquest indret!! Per mi és de les millors platges i no hi ha gaire gent ja que és de difícil accés a peu si ho comparem amb les del voltant de Chalok baan kao.


-Sai Daeng Beach i Shark Bay: Jo no hi vaig arribar... una llàstima. La veritat és que no està lluny de Chalok Baan Kao... a uns 20minuts caminant. És la platja on es poden veure taurons de punta negra fent snorkel i també alguna tortuga.


-Freedom beach: A escassos minuts de Chalok Baan Kao hi ha aquesta caleta molt tranquil·la i molt maca. Un bon lloc per fer un bany matiner ja que després hi ha massa gent.


-Mirador Mango Viewpoint: Vaig anar caminant des la platja sud i la veritat és que hi ha un bon tros. De fet la ultima part que és una pujada bastant bèstia vaig fer autoestop i un tailandès em va portar fins dalt. Per entrar al mirador s'ha de pagar 20BHT i per anar a la platja 100BHT. Jo em vaig fer pesat i me'ls vaig estalviar... no estic d'acord en què cobrin per tot!!


TRANSPORT A LA ILLA


Per arribar a Koh Tao, pots anar pel teu compte o amb els busos turístics. La veritat que després de preguntar i negociar amb les agències, preus del tren públic, la manera més econòmica és anar amb aquests packs que ja entra el ferry fins a Koh Tao. Et recomano que preguntis a varies agències ja que em vaig trobar gent que pel mateix recorregut havia pagat el doble que jo (600BHT). Des de BKK, vas a Chumpón on estaràs unes hores a la matinada esperant el ferry que et porta a la illa.


La millor manera de visitar la illa és llogar una moto. Has d'anar en compte però perquè les carreteres no estan massa bé i a més els mateixos tailandesos ratllen les motos per així, tu al tornar-la hagis de pagar una reparació (evidentment a un preu desorbitat).


SUBMARINISME


Koh Tao és un dels destins més famosos per treure's els títols de submarinisme ja que és bastant econòmic i molt fàcil. S'ha convertit en un negoci. Hi ha moltes opcions de cursos i inclús hi ha que ho fan amb Castellà o Català. Per exemple:



Post destacat
Posts recents
Post per dates
Busqueda per Tags
No hay tags aún.
bottom of page